Een wereld zonder marketing kunnen we ons tegenwoordig niet meer voorstellen. Van de vele online advertenties naar bedrukte reclameborden en promotionele acties in de winkelstraten. We kunnen niet meer zonder deze marketingmix. Deze traditionele vormen van communicatie bieden unieke voordelen die niet genegeerd kunnen worden. We geven hier 4 tips om meer uit je reclame uitingen te halen.
1. Zorg dat je een plan hebt
Het klinkt vrij cliché, maar toch is het een belangrijke. Door een gedegen plan te hebben voorkom je dat je voor ongewenste verrassingen komt te staan. Dat betekent niet alleen dat je alle promotionele uitingen uitwerkt, maar dat je daar ook een begroting aanhangt. Op deze manier houd je grip op de campagne en het budget.
2. Zichtbaarheid en Aandacht
Je wilt natuurlijk dat je campagne gezien wordt. Je kunt reclameborden maken om de aandacht van voorbijgangers te trekken of om deze aan je pand te bevestigen. Hierin zijn verschillende manieren om je actie(s) aan te kondigen. Ze kunnen strategisch worden geplaatst op locaties met veel verkeer om maximale bekendheid te garanderen. Bedrukte raamstickers voegen hier een extraatje aan toe door ook de winkelruiten en deuren te benutten.
3. Samenwerking
Bekijk ook goed of je samen met andere bedrijven of ondernemers kunt samenwerken om het bereik te vergroten. Het is daarnaast ook financieel wat aantrekkelijker door de kosten te delen. Je ziet het veel in de horeca gebeuren, kroegen die een gezamenlijke kroegentocht organiseren om de biertjes van de lente of de herfst te promoten. Het grote voordeel is dat het ook mensen bereikt die je normaliter niet zo snel zal bereiken.
4. Bewegwijzering en informatieverstrekking
Naast het promoten van je merk of evenement, is een goede informatievoorziening van belang. Zo kunnen raamstickers helpen om het aan te kondigen of juist om specifieke praktische informatie te delen. Organiseer je iets buiten? Zorg dan voor voldoende bewegwijzering i.c.m. een handige vouwkaart die als plattegrond fungeert. Dit is van essentieel belang, je wilt niet dat mensen verdwalen.
Door slim gebruik te maken van de mogelijkheden en een ruime aanlooptijd kun je zorgen dat jouw promotiecampagne een groot succes wordt! Schroom niet om met concullega’s samen te werken om een groter doel te bereiken. Het is niet alleen interessant voor de groep mensen je bereikt wordt, maar maakt het ook dragelijker qua kosten.
We hopen dat je met praktische tips aan de slag kunt om een beter rendement uit je reclame uitingen te halen. Zowel lokaal als landelijk zal dit zijn vruchten afwerpen. Raadpleeg een professioneel marketingbureau om je verder te adviseren voor een grote campagne. Daar zit de kennis en kunde om je verder te helpen.